perjantai 24. elokuuta 2012

Silmään on pistänyt viimeaikoina pari pienen pientä juttua joista ensimmäinen tietysti asiaa osaamattoman täyteministerin lempilapsi satelliittiseuranta joka on näköjään edennyt vaiheeseen jossa ollaan tekemässä lakimuutoksia jotta moinen saataisiin lailliseksi. Tuossa kannattaa vaan muistaa sellainen pikkuseikka että sitä lakia on tulevaisuudessa ihan yhtä helppo muuttaa uudestaan niin että yleisen turvallisuuden nimissä voidaan seurata reaaliaikaisesti ihmisten liikkeitä. Jo tietysti Suomussalmen koston puoluekanta kertoo sen mikä on runojen lisäksi märissä päiväunissa, samanlainen valtion sisäinen passijärjestelmä kuin laborantin unelmien ihmemaassa (nyt jo onneksi edesmennyt NL) ja samanlainen sisäisen liikkumisen kontrollijärjestelmä. Mainittu rangaistus järjestelmän huijaamisesta... no kai sitten yleisen lainkuuliaisuuden nimissä talousfoliolle tulee sitten osto- ja hallussapitolupa kun moinen tavara riittää erinomaisesti estämään signaalin.

Toinen pikkujuttu on katsastusfirmojen ongelmat, ongelman ratkaisuun on käytetty paljon aikaa, vaivaa ja rahaa jolla on EU:n porsaslaumaa syötetty ja juotettu jotta saataisiin lakisääteisesti lisää liikevaihtoa. Tämä ei tietenkään ole mikään ongelma eteläisemmissä unionin jäsenmaissa joissa kaikkiin muihinkin sääntöihin on osattu suhtautua mañana mañana mentaliteetilla, ongelman muodostaa kotimaan pikkunilkit jotka saavat tyydytyksen tyhjään (akka pitää tossun alla eikä anna, ura jymähtänyt paikoilleen) elämäänsä päästessään toteuttamaan vaatimukset viimeistä pilkkua myöten. Hyvällä tuurilla saavat vielä luvan soveltaa säädöksiä tiukemmin kansallisesti. Koska moottoripyörien kolareissa puhutaan vain muutamasta prosentista joissa pyörässä on ollut jotain teknistä vikaa, niin kyseessä on puhtaasti rahastus/kyykytys järjestelmän rakentaminen. Pyöräkanta lienee luokkaa 230 000 pyörää joista ehkä 200 000 tulisi katsastuksen piiriin (muut seisonnassa, museopyöriä, yms.) ja katsastus maksaisi 100€ per pyörä (koska täytyy kouluttaa henkilöstöä) niin siitä saadaan mukava 20 miljoonan lisä liikevaihtoon ja valtiokin saa omansa ALV:n muodossa. Saadaan aikaan kunnon ruuhkat keväisin asemalla kun valvotaan asiaa joka ei ole ollut tähänkään saakka ongelman varsinainen ydin mutta tärkeintähän on että valtio saa rahaa....  Tuli vaan mieleeni vielä että kuka on maksumies jos katsuri innoissaan koeajossa lipsauttaa pyörän kyljelleen...

Ei kommentteja: