Tuli käytyä Hämpyn ratavuorolla Ahvenistolla. Meni mielestäni erittäin hyvin, sain kierrosaikaa pudotettua melkoisesti. Vahvasti epäilen että homma on melkoiselta osaltaan kiinni nyt allaolevista Dunlopin renkaista, uskalsi luottaa että pitävät vaikka jalkatapit raapivat rataa.
On kiinnostavaa katsoa vieläkö ensikaudella ajetaan Ahvenistolla, puheiden mukaan ympäristöluvasta on taas vaihteenvuoksi valitettu ja kuulemma saman Turussa asuvan henkilön toimesta kuin aiemminkin. Mieleen hiipii pikkuinen kysymys että jos tuo rata lopetetaan niin ilmeisesti seuraava lähin rata on sitten Alastaro. Sinne ei sitten enään poiketakkaan vaan illalla ajamaan joten harjoittelu jää vähemmälle. Se on sitä Suomalaista liikenneturvallisuustyötä, poistetaan kaikki harjoittelupaikat ja sitten ihmetellään. Mutta ilmeisesti tärkeintä on että muutama valittaja, jotka eivät itse osaa nauttia mistään, saavat varmistettua sen että muillakaan ihmisillä ei olisi mitään ilon ja nautinnon aihetta.
Lähes samaan sarjaa kuuluu AKE:n esitys moottoripyörien vuosikatsastuksesta, saadaan taas pikkuisen ihmisten elämää hankaloitettua ihan kiusantekomielessä ilman että asialla on mitään positiivisia vaikutuksia. No toisaaltahan kasvottomat byrokraatit ovat aina osanneet rahan haistaa, kiinnostava kysymys tässä tapauksessa on se että millaisia rahavirtoja uudistuksen myötä tulisi liikkumaan (210 000 moottoripyörää X 100 €/katsastus= 21 000 000 €) ja mihin suuntaan. Minua henk.koht. on aina ihmetyttänyt se että koskaan kukaan ei tunnu kantavan minkäänlaista vastuuta, kai tätäkin asiaa on joku ehdottanut eikä se ole itsekseen ilmestynyt paperille. Suomessa pitkälti meneekin pieleen hommat siinä että kukaan ei ole minkäänlainen vastuunkantaja näissä ehdotuksissa, sieltä on helppo laukoa päättömyyksiä ja tehdä täysin järjettömiä päätöksiä kun ei tarvitse ottaa minkäänlaista vastuuta hölmöilyistään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti