Pyörän huolto meni mallikkaasti, ei isompia ongelmia. Paluu huollosta kotiin oli sen sijaan sellainen että pääsee taas ihmettelemään ettei pahemmin käynyt. Olen normaalisti omalla kaistallani kun hidastan päästääkseni polkupyörää taluttavan jalankulkijan ylittämään tien. Samantien samaa kaistaa käyttäen pyyhkäiseen oikealta ohitseni surkea Opelin farkkuruppana BYH-8XX kuljettajanaan blondi naisihminen. Sinänsä tietysti jo tuo hiusten väri selvittää ilmeisesti erikoisen ohitusratkaisun syyn, ei tietysti riittänyt enään toista aivosolua kertomaan että pitäisi painaa jarrua.
Onneksi saatiin sitten liikenteenvalvontakin kohdalleen. Rahastuksestahan ei tietenkään ole kyse, ei millään muotoa... Näkyivät vetoavan tutkimukseen jonka mukaan 1 km/h keskinopeuden lasku vähentää hengenmenon riskiä 2-4%, ilmeisesti tästä seuraa se että jos keskinopeus 100 km/h lasketaan nopeuteen 50 km/h seurauksena on että riski on pienentynyt 100-200%. Jos nopeus laskee vielä tästäkin niin sitten on ilmeisesti odotettavissa spontaaneja ylösnousemuksia... Liikennelogiikkaan kuuluu myös se että jos 100 km/h rajoitetulla tiellä keskinopeus on 105 km/h hengenmenon riski on kasvanut siis 10-20%, tästä logiikan mukaan seuraa se että jos nopeusrajoitus nousee 110 km/h mutta keskinopeus pysyy 105 km/h niin riski on pienentynyt 10-20%... Kiinnostavaa tämä logiikka. Jos taas verrataan poliisipäällikkö Paateron ylinopeutta, 30 km/h rajoitusalueella päästeli 78 km/h ja sai naurettavan rangaistuksen vasta kun syyttäjä puuttui asiaan kun taas normi tallaajalta olisi siinä paikassa otettu kortti pois, niin saadaan selville että Paateron riski hengenmenoon oli 92-196%. Tästä voi taas vaan ihmetellä että kävipä hyvä tuuri kun hengenmenon piti olla varma noilla prosenteilla, on se vaan ihmeellistä....
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti